A+ R A-

STEAM veiklos

„Liepaitės“ grupės STEAM veikla „Mes rūšiuojame“
Vaikai diskutavo, kaip svarbu rūšiuoti atliekas, kėlė klausimus, kodėl tai yra svarbu, daug kas pateikė savo kasdieninių rūšiavimo pavyzdžių.
Aptarus atliekų rūšiavimo naudą, vaikai nusprendė pasigaminti rūšiavimo konteinerius, kuriuos turės grupėje ir naudos juos praktiškai. Gaminant konteinerius, vaikai įtvirtino savo žinias apie geometrines figūras, tam tikrų medžiagų savybes, jų matus. Vėliau grupėje ieškojo stiklinių, popierinių ir plastikinių daiktų, kuriuos būtų galima išmesti į atitinkamą konteinerį.
Veiklos pabaigoje, interaktyvių grindų pagalba, vaikai rūšiavo virtualias atliekas į virtualius konteinerius.

Rusiuojame2 Rusiuojame3 Rusiuojame5 Rusiuojame7 Rusiuojame6 Rusiuojame4 Rusiuojame1

 

-----------------------

Mokytojos Urtės ir „Eglaitės“ grupės STEAM veikla „Ar galime patys pasigaminti papuošalus?“

Su vaikais aptarėme ką žmones parduoda Kaziuko mugėse. Vienas iš populiaresnių atsakymų buvo - papuošalai, todėl nusprendėme pasigaminti papuošalus patys, pasirinkdami netradicinę priemonę - druskos ir miltų tešlą. Iš pradžių vaikai tyrinėjo tešlą - kaip susimaišo ingridientai, kokia tešlos struktūra ir savybės, kaip ji keičiasi minkant. Vėliau vaikai formavo savo norimą papuošalą ir paliko išdžiūti. Išdžiuvę „medalionai“ buvo dekouojami. Laukiam Kaziuko mugės.

PAPUOS 67227905 PAPUOS 67210241 PAPUOS 67216385 PAPUOS 67206401


----------------------

Mokytojos Adrijos ir „Liepaitės“ grupės STEAM veikla „Kaziuko mugė“

Vaikai susikūrė savo pinigines, jas dekoravo. Tuomet vaikai sugalvojo pasidaryti savo Kaziuko mugės kioską. Jį puošė įvairių spalvų krepiniu popieriumi, pagamintais riestainiais. Gamino savo kioskui prekes, papuošalus, karolius, apyrankes, dekoracijas, dėjo žaislinius tortus pyragus. Sudėjo savo prekes ir žaidė tarpusavyje pirkėjais, pardavėjais.

KAZ 50739713 KAZ 67222529 KAZ 67531777 KAZ 67533569

---------------------

Mokytojos metodininkės Oksanos B. ir „Klevelio“ grupės STEAM veikla „Trijų spalvų simfonija“

 
Minint Lietuvos valstybės atkūrimo dieną, vasario 16-ąją, su vaikais išsikėlėme sau klausimą kas yra vienas pagrindinių  Lietuvos simbolių. Išsiaiškinę, kad tai vėliava, nusprendėme dalyvauti iššūkyje ir mūsų trispalvę pažinti per įvairias STEAM veiklas. Vaikai ją dėliojo panaudodami įvairius grupėje randamus daiktus, atliko eksperimentą liedami spalvas piene, meninės veiklos metu gamino gėlytes ir jomis papuošė grupę, susipažino su geometrinėmis trijų spalvų figūromis apskritimu ir rutuliu. Puošėme LIETUVOS vardo raides įvairiomis detalėmis.

Trys spalvos Trys spalvos 1 Trys spalvos 2 Trys spalvos 3 Trys spalvos 4

 

------------------------------

Vyr. mokytojos Linos K., Andželikos ir „Berželio“ grupės STEAM veikla „Kas yra žemėlapiai?“

„Berželio“ grupės vaikai domėjosi pasaulio ir Lietuvos žemėlapiais. Tyrinėjo plakatus, knygas, taip pat žemynus geriau pažino ir išmaniuosiuose įrenginiuose. Ieškojo panašumų, bei skirtumų, bandė juos matuoti, lyginti pagal dydį. Sukauptas žinias panaudojo konstruojant savo įsivaizduojamus žemynus ir jų kontūrus. Veiklos pabaigoje mažieji piešė savo žemėlapius.

ZEMELAP1 ZEMELAP3 ZEMELAP4 ZEMELAP5 ZEMELAP6

--------------------------

 Mokytojos Ramintos ir „Ąžuoliuko“ grupės STEAM veikla „Mes saugojame savo planetą”

„Ąžuoliuko“ grupės veikloje atsispindėjo ekologiškumo tematika, kaip saugojama gamta, miškai. Vaikai iš savo panaudotų lapų, nebenaudojamų piešinių perdirbinėjo naujus lapus ant kurių galės vėl piešti, kurti grupės knygą. Priešmokyklinukai džiaugės procesu lavindami kūrybiškumą, klausymo ir kalbėjimo įgūdžius, ugdydami meilę supančiai aplinkai ir savo planetai.

PLANETA1 PLANETA2 PLANETA3 PLANETA4 PLANETA5

-----------------------------

Vyr. mokytojos Linos K. ir Andželikos STEAM veikla „Profesijos (automobiliai)“

„Berželio“ grupės vaikai visą mėnesį aktyviai domėjosi įvairiomis profesijomis, vaikus ypač sudomino skirtingų profesijų automobiliai, tad mažieji nusprendė patys pasigaminti jų modelius. Veiklą pradėjome ieškodami informacijos knygose, išmaniuosiuose įrenginiuose. Geriau supratę, kaip atrodo skirtingų profesijų automobiliai, vaikai juos nupiešė patys. Šiuos piešinius iškirpo ir priklijavo ant savo sukonstruoto automobilio pagrindo.
AUTO1 AUTO2 AUTO3 AUTO4 AUTO5 AUTO6

--------------------------

Vyr. mokytojos Indrės ir „Pušaitės“ grupės STEAM veikla „Saulės ir mėnulio draugystė“ (PERŽIŪRĖTI)

Savaitė prasidėjo nuo saulytės paieškos, bet dangus buvo apsiniaukęs todėl nusprendėme patys susikurti saulę. Į lanką vaikai sunešė daug geltonų kamuoliukų. Vėliau nusprendėme tarp daug saulyčių apgyvendinti vieną mėnuliuką. Nors vakare mums nepavyko pamatyti mėnulio, tačiau vaikai keliaudami įvairių struktūrų paviršiais patys apsilankė jame. Patvirtindami, kad tikrai ten buvo, paliko savo pėdos antspaudą. Norėdami sužinoti, kodėl niekada saulė nesusitinka su mėnuliu pasižiūrėjome edukacinį filmuką.

----------------------------

Mokytojos Ramintos ir „Ąžuoliuko“ grupės STEAM veikla „Ar Lietuvoje yra Ugnikalnių?“

Vaikai aiškinosi, kokios gamtos stichijos įvyksta pasaulyje. Viena iš jų - ugnikalnio išsiveržimas. Vaikai atliko eksperimentą. Jam panaudojo actą, sodą ir maistinius dažus. Susiedami su Lietuvos gimtadieniu, panaudojo trisvėliavos spalvas - geltona, žalia,raudona. Stebėjo, kaip iš lėto veržiasi visi trys ugnikalniai. Atliekant šį eksperimentą, vaikams iškilo klausimas: „Ar Lietuvojeyra ugnikalnių?“. Gaublio bei Lietuvos žemėlapio ir interaktyvių veiklų pagalba išsiaiškinome, kad nėra. Lietuvą supa kalnai ir kalvos, piliakalniai.

UGNIKAL UGNIKAL2 UGNIKAL3 UGNIKAL4 UGNIKAL6

 

------------------------------

Mokytojos Ramintos ir „Ąžuoliuko“ grupės STEAM eksperimentas „Kaip atnaujinti senus pinigus?“

Su „Ąžuoliuko“ grupės vaikais išsiaiškinome, kokių šalių monetas ir banknotus atnešiau į grupę. Vaikai pastebėjo, kad monetos jau senos ir sugalvojo jas nuplauti. Diskutavome, kaip jas galėtume nuplauti, atnaujinti. Atlikome eksperimentą. Į skirtingus indelius įpylėme skirtingus produktus: actą, pomidorų padažą, citrinų sultis bei vandenį. Vaikai spėliojo, kuri medžiaga galėtų labiausiai monetas padaryti švarias. Likome nustebę, kai pamatėme, kad pomidorų padažas monetas padarė kaip naujas. Vėliau vaikai sudėliojo Gedimino pilį ir Televizijos bokštą iš monetų. Skaičiavo, kiek monetų jiems prireikė statiniams.

Pinigai Pinigai 1 Pinigai 2 Pinigai 3

 

---------------------------------

Vyr. mokytojos Indrės, mokytojos Oksanos V.  ir „Pušaitės“ grupės vaikų STEAM veikla „Balta spalva“ (PERŽIŪRĖTI)

Baltos spalvos „ieškojome“ šiaurėje, kur visada yra sniego. Kadangi mums pasisekė ir lauke taip pat buvo sniego, galėjome jį tyrinėti. Aiškinomės, kad jis atsiranda iš krentančių snaigių.
Norėdami sužinoti, kur yra daug sniego – šiaurėje ir kas ten gyvena, kas dar gyvena šiaurėje, pasižiūrėjome filmuką „Gudrutis“. Vėliau vaikams buvo pasiūlyta su vata aplikuoti Gudručio ir jo mamos trafaretus. Darbelio metu akcentavome žodžius didelis ir mažas. Norėdami nors dalelę sniego turėti grupėje, su vaikais dėliojome šiltą snaigę.

 

----------------------------------

Mokytojos Linos ir „Berželio“ grupės STEAM veikla „Kas yra snaigė?“

„Berželio“ grupės vaikai geriau susipažino kas yra snaigės, kaip jos atrodo ir kaip susidaro. Susipažinę su įvairiomis snaigių formomis vaikai patys piešė snaiges, jas konstravo ausų pagaliukų pagalba. Taip pat bandė atkartoti ir piešti jas miltuose.

Snaige snaige 1 snaige 2 snaige 4

 

 ---------------------------------

Mokytojos metodininkės Oksanos ir „Klevelio“ grupės STEAM veikla apie rudenį

Susipažindami su atėjusio rudens laikotarpiu ir jo požymiais, „Klevelio“ gr. vaikai įvairių veiklų metu patyrė ir sužinojo daug naujo. Didžiausią dėmesį skyrėme kiekvieną dieną besikeičiančiam medžių apdarui - lapams. Vaikai tyrinėjo atrastą spalvotų lapų pilną medžiagą, stebėjo interaktyvią veiklą apie rudens požymius, bandė išskirti juos paveikslėliuose, plakate rado medelius, kuriuos jau yra sutikę darželio kieme (klevas, ąžuolas, kąštonas, eglė). STEAM metodo pagalba tyrinėjome aplinką ir stengėmės atsakyti į klausimą „Ką padovanos spalvotas ruduo?“. Atsakymą atradome kieme prisirinkę daug lapų ir kitų rudens gėrybių. Juos panaudodami konstravome namelį, vėrėme lapelius  ant iešmelių, kūrėme spalvotus paveikslus. Kieme ieškojome ir stebėjome lapus per padidinamąjį stiklą, atkreipėme dėmesį į tai, kaip jie keičiasi (džiūsta ir susiraito), dėliojome juos nuo mažiausio iki didžiausio. Kartu su meninio ugdymo mokytoja Nida išmokome daug dainelių ir ratelių apie rudenėlį.

RUDUO RUDUO1

--------------------------------

„Liepaitės“ grupės STEAM veikla „Orai“    Peržiūrėti

----------------------------------

„Berželio“  grupės STEAM veikla „Mano šviesoforas“

Vaikai gavo juodos spalvos popierių, 3 skirtingų spalvų apskritimus (žalia, raudona, geltona), kurie perkirpti per puse ir medinę lazdelę. Vaikams planšetiniame kompiuteryje buvo rodomos šviesoforo nuotraukos ir stebėdami jas turėjo sukurti savąjį šviesoforą. Veiklos metu vaikai ne tik įtvirtino žinias apie šviesoforą, tačiau taip pat lavino loginį mąstymą, meninę kompetenciją, bei savitai eksperimentavo.

Sviesoforas Sviesoforas3 Sviesoforas 2

------------------------------

„Pušaitės“ grupės STEAM veikla pagal pasakėlę ,,Labai alkanas vikšrelis“

Pasiklausę su vaikais Juno mamos sekamos pasakėlės apie alkaną vikšrelį nusprendėme pasižiūrėti filmuką kaip iš vikšrelioatsiranda drugelis. Vėliau patys bandėme sukonstruoti įvairiusvikšrelius: ilgą ir ploną, trumpą, bet storą. Pažinčiai su
vikšreliu užtvirtinti nuspalvinome pasakos personažą norimomis spalvomis. Kad nebūtume alkani kaip vikšrelis, pasivaišinome mėgstamu jo maistu, įvairiais vaisiais.

Viksrelis1 Viksrelis2 Viksrelis3 Viksrelis4

 

----------------------------

Mokytojos Adrijos STEAM veikla „Statom pilį (inžinerija)“

Vaikai pasirenka norimas knygas. Iš jų stato ar kuria norimus objektus. Mūsų veikloje vaikai statė bokštą bei namą. Pasirinkus reikiamas knygas, palaikius balansą knygos laikosi viena ant kitos. Taip dėliodami knygas vaikai geriau supranta balansą, kodėl knyga laikosi viena ant kitos ir kaip sudėti, kad jos nenukristų. Taip pat jas matuoja pagal dydį, formą, apimtis. Norint, kad knyga laikytųsi ją reikia tinkamai padėti.

                                        Statom pil 1 Statom pil 2 Statom pil 3 Statom pil 4

 

---------------------------

Mokytojos Ramintos ir „Ąžuoliuko“ grupės edukacinė išvyka „Jaunasis pilietis“

„Ąžuoliuko“ grupės vaikai keliavo į istorinę LR prezidentūrą. Vaikai atliko patyrimines, praktines veiklas susipažindami su Lietuvos simboliais – vėliava, herbu, himnu. Pasakojo apie jų atsiradimo istoriją ir reikšmę, apie šių simbolių panaudojimą kasdienybėje ir oficialiomis progomis. Vaikai užsimerkę tyrinėjo prezidento A. Smetonos statulą – įvardindami, kuo jis vilki, ar su barzda, ar lazdele. Taip pat susipažino ir su kitomis prezidentų skulptūromis. Klausėsi ausinėmis A. Smetonos prezidentavimo istoriją. Praktiškai mokėsi, kaip taisyklingai reikia giedoti Lietuvos himną ir pagal paveiksliukus turėjo sudėlioti jos žodžius. Buvo diskutuojama apie tokias abstrakčias sąvokas, kaip „Tėvynė“, „dorybė“, „nauda“. Vaikams paliko didelį įspūdį.

JAUNASIS PILIETIS JAUNASIS PILIETIS 2 JAUNASIS PILIETIS 3 JAUNASIS PILIETIS 4 JAUNASIS PILIETIS 5

-------------------------

Mokytojos Adrijos STEAM veikla „Išmatuok ir suskaičiuok (matematika)“

Vaikai pasirenka norimas knygas. Jas matuoja pagal dydį, formą, apimtis. Vėliau vaikai jas sveria, stebi kokia knyga daugiau sveria, kuri mažiau, aptariama kodėl taip yra. Kodėl maža, bet stora knyga yra sunkesnė už didelę bet ploną knygą. Vėliau knygas matuojame pagal savo ūgį. Išdėliojame tiek knygų, koks yra vaiko ūgis. Apskaičiuojame kiek knygų prireikė kiekvienam vaikui. Dėliodami, matuodami ir vartydami knygas vaikai geriau pradeda pažinti aplinką, mokosi skaičiuoti, įgauna svėrimo ir matavimo įgūdžių.

                                                                             Ismatuok ir suskaiciuok 1 Imatuok ir suskaiciuok 2 Ismatuok ir suskaiciuok 3

 

-------------------------

STEAM PROJEKTAS „MES TARP FIGŪRŲ – FIGŪROS TARP MŪSŲ“

Ar įmanoma suderinti matematiką, inžineriją bei sportą?.. Žinoma, kad įmanoma! Būtent tai vasario 20-ą – kovo 3-ią ir darė Kauno lopšelio-darželio „Atžalėlė“ ugdytiniai su pedagogais. Dalyvaudami projekte ugdytiniai domėjosi matematikos bei inžinerijos pradmenimis, sportuodami gerino savo fizinę būklę, tačiau svarbiausia linksmai praleido laiką su savo grupės draugais!

Visas projekto akimirkas galite pamatyti filmuke, paspaudę ant šios nuorodos: https://youtu.be/0IsAqOW2kEM

 

 ---------------------------

Mokytojos Adrijos STAEM veikla „Pasakų knygos kūrimas“

Vaikams papasakojama apie knygutes, skaitoma pasaka. Vėliau vaikai patys gaminasi knygutės viršelį naudodami plastiliną. Plastilino pagalba formuoja įvairias formas, paveikslėlius, ornamentus. Pagaminę viršelį vaikai kuria knygutės puslapius. Juos dekoruoja kurdami pasaką. Kai kurie vaikai piešė piešinius, kiti ne tik piešia bet ir užrašo arba mėgina užrašyti savo vardą. Mokytojos pagalba surišame puslapius, į knygutę.

        Pasaku knygos kurimas 1 Pasaku knygos kurimas 2

----------------------------

Mokytojos Oksanos ir „Klevelio“ gr. patyriminė edukacinė išvyka į Lietuvos agrarinių ir miškų mokslo centrą

Vasario 10 d. „Klevelio“ gr. priešmokyklinukai dalyvavo išvykoje į Lietuvos agrarinių ir miškų mokslo centrą, kuriame vaikai patyriminės veiklos metu susipažino su mokslo centre vykdomais moksliniais atradimais. Sužinojo ir pamatė kaip gaminami liofilizuoti vaisiai, jų paragavo. Sužinojo, kad šiame mokslo centre atliekami tyrimai ir gaminami vaistai. Mokslininkė papasakojo vaikams, kad išspaudę sultis iš vaisių, iš likusios masės dar yra išspaudžiami aliejai ir visos atliekos panaudojamos iki paskutinės vertingos dalelės. Papasakojo apie nano daleles ir kad jas pamatyti reikia padidinti 9 milijonus kartų. Vėliau vaikai keliavo į šiltnamius, kuriuose mokslininkai atlieka tyrimus, prie kokių sąlygų ir apšvietimo geriausiai auga ir išsilaiko mikrožalumynai. Taip pat vaikai įsitikino, kad augalai gali augti ne tik dirvožemyje bet ir skystyje, bei labai mažose terpėse. O didžiausiam vaikų džiaugsmui buvo susitikimas su mokslininkais, kurie vaikus supažindino su laboratorija ir skystu azotu, bei atliko bandymus. Vaikai turėjo galimybę savo akimis pamatyti, kad skirtingas medžiagas skystas azotas veikia skirtingai: rožės žiedas tarsi išsiskleidė, bet sušalo ir sutrupėjo, pripūstas balionas susitraukė, o ištrauktas iš azoto indo vėl išsipūtė, o plakta grietinėlė sustingo ir vaikai paragavo „mokslinių“ ledų.

AGRARINIU AGRARINIU 2 AGRARINIU 3 AGRARINIU 4 AGRARINIU 5 AGRARINIU 6

---------------------------

Mokytojos Ramintos STEAM veikla „Pokalbis telefonu“

Kartu su vaikais sukonstravome telefoną. Vaikai pasirinko stebuklinės pasakos iliustraciją ir telefono pagalba kuo tiksliau bandė kitame gale esančiam draugui apibūdinti detales. Kitas vaikas išklausęs – piešė. Iš pradžių pasakojau aš, rodydama vaikams, kaip reikia pasakoti. Paskui susidomėję šia veikla, vaikai inicijavo patys. Pastebėjau, kad vaikai tiksliai apibūdina detales (kokios spalvos, garbanoti ar tiesūs plaukai, didelis ar mažas...). Įvardino netgi prielinksnius. Mokėmės aiškaus žodžių tarimo. Ne visada pasisekė išryškinti vaizduojamų objektų bruožus, reikšmingas detales popieriaus lape, bet vaikams sukėlė daug juoko ir džiugių emocijų. Ši veikla „Pokalbis telefonu“ įkvėpė kitai veiklai: vaikai klausydami pasakos audio įrašą, bandė sukurti jai iliustraciją, atskleisdami savo meninius sugebėjimus. Įtvirtinant garso siejimą su simboliu, rašėme raides ant smėlio. Vaikams šios veiklos paliko didelį įspūdį, todėl norėjo pakartoti.

POKALBIS TELEFONU POKALBIS TELEFONU 2 POKALBIS TELEFONU 3 POKALBIS TELEFONU 4

---------------------------

Mokytojos Adrijos STEAM veikla „Raidžių pažinimas (technologijos)“

Šiai veiklai naudojame planšetinį kompiuterį (naudoti galima interaktyvias grindis, lentą ar projektorių). Pirmiausia su vaikais aptariame knygas, raides bei viską kas susiję šia tema. Naudodami planšetinį kompiuterį žaidžiame žaidimus, kuriuose ieškome raidžių, bandome skaityti, rašyti, klausome gyvūnų, spėjame koks tai gyvūnas, klausome kaip raidės tariamos, kartojame raides. Tokiu būdu vaikai labai sudominami ir motyvuojami veikti. Taip vaikai lengviau pažins raides, gebės jas parašyti, ateityje bus lengviau su raidžių pažinimu.

 

                                 Raidi painimas Raidi painimas2 Raidi painimas1

---------------------------

Mokytojos Linos STEAM veikla „Raidės“

„Berželio“ grupės vaikai grupės aplinkoje ieškojo savo vardo pirmųjų raidelių ir jas vaizdavo įvairiais būdais, pasitelkiant skirtingas priemones. Vaikai raides kopijavo, rašė interaktyvioje lentoje ir netgi lipdė iš druskos, bei spalvino akvarele. Taip pat raides bandė susieti su garsu. Mokymasis vaikams virto smagiu žaidimu ir tyrinėjimu, o vaikų pasiekimai džiugina, nes visi grupės vaikai jau geba atpažinti ir surasti savo pirmąją vardo raidę, daugelis sieja ją su garsu.

Raids Raids 1 Raids 2 Raids 3 Raids 4

 

---------------------

Mokytojos Linos STEAM veikla „Tiltų konstravimas“

Veiklos metu vaikai susipažino su Lietuvos ir kitų pasaulio šalių tiltais. Konstruodami susipažino su sąvokomis - architektas, arka, viadukas, konstrukcija. Lavindami savo inžinerinius gebėjimus vaikai savarankiškai rinkosi priemones ir statė savo pasirinktus tiltus, visi tiltai gavosi labai skirtingi ir unikalūs.

Tiltai Tiltai 1 Tiltai 2 Tiltai 3

 

 ------------------------------

Mokytojos Ramintos STEAM veikla „Stiklo paslaptys“

„Ąžuoliuko“ grupėje svečiavosi edukatorė iš stiklo studijos. Vaikai sužinojo iš ko išgaunamas stiklas ir kokių dirbinių galima iš jo pagaminti. Gebėjo įvardinti, kokias medžiagas sumaišius gauname stiklą, kokioje temperatūroje reikia kaitinti, kad išgauti dirbinį, kokios krosnies reikia. Skirstė „stiklinius“ gyvūnėlius, paukščius į vandens, oro ar žemės gyvūnus. Taip pat lavino ir smulkiąją motoriką. Kiekvienas vaikas sau pasigamino kalėdinę stiklo eglutę. Ją papuošė įvairiais spalvotais stiklo gabaliukais – žaisliukais. Stengėsi būti atsargūs, kad eglutė nesudūžtų.

STIKLO PASLAPTYS STIKLO PASLAPTYS 2 STIKLO PASLAPTYS 3

 

-----------------------------

 Mokytojos Sandros STEAM veikla – „Sniegas grupėje“

Nors ši žiema ir šykštoka, nors sniego už lango ir nėra, „Eglaitės“ grupė sugalvojo nulipinti sniego senį. O kaip tai padaryti? Taip! Pasigaminti dirbtinio sniego! Išmėginome net tris receptus, bet geriausiai pasiteisino krakmolas ir aliejus. Viską sumaišėme, suminkėme, dirbo ir pirštukai, ir galvytės, ir akytės. O jau kiek aikčiojimų ir nuostabų mums suteikė šis eksperimentas!.. Galiausiai, sulipinome daug rutuliukų, skaičiuodami sudėjome juos vieną ant kito po tris, nupiešėme veidelius ir pastatėme daug draugų, kurie nuo palangės mus stebėjo dar visą savaitę.

Sniegas grupje 1 Sniegas grupje 2 Sniegas grupje 3 Sniegas grupje 4 Sniegas grupje 5 Sniegas grupje 6

 

-------------------------

KŪRYBINIS PROJEKTAS „KURIAME ŽIEMOS PASAKĄ SU STEAM“

 

Žiema – stebuklų ir linksmybių metas. Krentančios snaigės visuomet atneša vaikams džiaugsmą ir norą pulti darbuotis sniego dirbtuvėlėse. O jei sniego ir nebelieka, neleiskime tam trukdyti mums patirti žiemos linksmybes...

Būtent tai Kauno lopšelio-darželio „Atžalėlė“ ugdytiniai su pedagogais ir darė – neleido ištirpusiam sniegui sugadinti žiemos linksmybių! Dalyvaudami sausio 12-ą – vasario 1-ą vykusiame projekte patys gaminosi sniegą, šaldė vandenį, sukurdami ledo pasaką ir dar daugiau!..

Visus kūrinius galite pamatyti filmuke, paspaudę ant šios nuorodos: https://youtu.be/KqhMcXDYP2A

 

------------------------

Mokytojos Linos STEAM veikla „Sniego ir spalvų draugystė“

„Berželio“ grupės vaikai norėjo sužinoti, ar sniegas draugauja su spalvomis. Todėl pabandė parsinešti sniego į grupę ir jį nudažyti su akvarele. Vaikus nustebino, kad sniegas ilgai netirpo, be to spalvos puikiai matėsi ant sniego ir gražiai maišėsi tarpusavyje. Kadangi ši veikla visiems buvo labai įdomi, todėl kilo idėja sniegą nudažyti ne tik su akvarele, bet ir su guašu, bei spalvotais milteliais ir blizgučiais. Šios veiklos metu vaikai ne tik stebėjo spalvų ir sniego sąveiką, bet ir geriau susipažino su sniego savybėmis: šaltas, bespalvis, bekvapis, tirpstantis. Kitomis dienomis veiklos persikėlė į lauką kur vaikai pūtė spalvotus muilo burbulus. Stebėjo ne tik, kaip spalvos maišosi tarpusavyje, bet ir kas vyksta su burbulais...

Sniego ir da draugyst Sniego ir da draugyst 1 Sniego ir da draugyst 2

 

------------------------------

Mokytojos Sandros STEAM veikla – „Atradimai šviesos stale“

Vanduo „Eglaitės“ grupės vaikams labai patinka, ypatingai, kai jis būna balos pavidalo ir jį galima kuo linksmiausiai taškyti... Tačiau tą dieną vandeniui turėjome kiek kitokią misiją – norėjome patikrinti, koks jis yra sunkus ir kokio dydžio daiktus gali atlaikyti. Tad visi prie šviesos stalo susitempėme po vieną patikusį grupėje rastą daiktą ir bandėme juos plukdyti šviesos stale. Stebėjome, aikčiojome ir aiškinomės, kaip vieni daiktai gali plaukti, nors kiti skęsta. Toliau, pagalvojome, jog išbandėme dar ne visą vandens kuriamą magiją – sumąstėme pabandyti piešti ant vandens. Tai buvo puiki mintis, kadangi sukurti ir regėti vaizdai vaikus užkerėjo, atrodė, jog taip piešti jie galėtų valandų valandas ir vis tiek būtų maža. Na, o galutinis piešimo ant vandens pavadinimas buvo „Medūzų plaukimas“. Dar ir dabar, turint noro ir laiko, tos medūzos pas mus atplūduriuoja...

11 12 13 14 15 16

 

----------------------------

Mokytojos Sandros STEAM veikla – „Nusileido spalvotos snaigės“

Pirmas sniegas – ypatingas džiaugsmas vaikams. Tai ženklas, jog jau artėja žiema, jog tuoj sužibs Kalėdų eglės, kad tuoj atkeliaus Kalėdų senelis... Na, o „Egliukai“ šį ypatingą džiaugsmą priėmė kaip progą išbandyti kai ką naujo, paeksperimentuoti, sukurti spalvotą sniegą. Kai sniegas baltai paklojo visą lauko žaidimų aikštelę, nieko nelaukdami griebėme vandeninius dažus, teptukus ir iškeliavome laukan. Iš pradžių tiesiog tyrinėjome sniegą, žiūrėjome, kaip jis reaguoja su vandeniu, tada bandėme piešti gėlytes su skirtingomis spalvomis. Pastebėję, kad spalvos ant sniego labai gražiai liejasi, vaikai nusprendė, kad jį galima tiesiog spalvotai numarginti. Šį spalvotą meno kūrinį vaikai pildė dar kelias dienas, kol sniegas puošė mūsų lauko kiemuką.

1 2 3 4 5

 

------------------------

Mokytojos Jovitos STEAM veikla - „Magiška matematika“

Ar žinote, koks smagus užsiėmimas grupėje tiesiog turėti svarstykles? Štai kaip vienas daiktas pakeičia visus planus ir staiga visą „Liepaitės" gr. nukėlė į matematikos ir skaičių pasaulį. Svėrėmės po vieną, svėrėmės po du, o galiausiai svėrėme grupėje esančius daiktus: žaislus, dėliones, pieštukus... Kaip pasakoje be pabaigos. Skaičiai taip susuko galvą, jog visa savaitė virto skaičių savaite: ir toliau svėrėme naudodami kitas svarstykles, skaičiavome, sprendėme kur daugiau, o kur mažiau... Tikra galvosūkių, skaičių ir magiškos matematikos savaitė.

Jovita matematika1 Jovita matematika2 Jovita matematika3 Jovita matematika4

--------------------------------

Mokytojos Sandros STEAM veikla – „Liūtis stiklainyje“

Pasirodo, kad rudenį lyja ne tik už lango... Lietų galime sukurti ir patys, tiesiog grupėje! Tam mums reikėjo tik stiklainio, vandens, skutimosi putų ir šiek tiek maistinių dažų. Pripildėme stiklainį vandeniu, pildami jį mažais mėgintuvėliais ir skaičiuodami, kiek jų mums tilps. Pasirodo, tilpo net 15 mėgintuvėlių! Tada tereikėjo užpurkšti putų, kad atrodytų, jog ant stiklainio kabo debesėlis. O su debesėliu atkeliavo ir liūtis – ant putų užlašinome mėlynų maistinių dažų ir stebėjome, kaip lašeliai klaidžioja po vandenį.

Litis stiklainyje 1 Litis stiklainyje 2 Litis stiklainyje 3 Litis stiklainyje 4 

 

 --------------------------------

Mokytojos Sandros STEAM veikla – „Rudeninis dubenėlis“

Kiekvienas metų laikas tai stebuklų metas – kokį stebuklą susigalvosime, priklauso tik nuo mūsų! Su Izabele sugalvojome pasigaminti rudeninį dubenėlį, kuriame ir galėtume laikyti rudens gėrybes... Vaikštinėdami lauke su visais draugais prisirinkome gražiausių rudeninių lapų, kuriuos, grįžę į grupę, sudėjome į knygutes, kad gražiai išdžiūtų. Lapams išdžiūvus prasidėjo inžineriniai darbai – dubenėlio formavimas. Tam pagelbėjo paprastas sriubos dubenėlis, kurį apsukome folija ir ant jo su lipalu lipinome rudeninius lapus. Darbeliui išdžiūvus išsinešėme jį laukan ir rinkome, skaičiavome bei dėliojome kitas rudenines gėrybes – kaštonus.

Rudeninis dubenlis 1 Rudeninis dubenlis 2 Rudeninis dubenlis 3 Rudeninis dubenlis 4 Rudeninis dubenlis 5

 

-------------------

Mokytojos Sandros ir „Eglaitės“ grupės STEAM veikla – „Kas ten slepiasi po lapais?“

Geriausi veiklų iniciatoriai – vaikai! Ši veikla prasidėjo nuo lapų tyrinėjimo bei jų rinkimo lauke, kurios metu vaikai pastebėjo slieką. Ilgai apžiūrinėjome ir aptarinėjome slieko išvaizdą. Diskutavome ir kalbėjomės, kur jis gyvena, ką valgo, kaip jis juda ir ką jis veikia čia - ant lapo... Po ilgų tyrinėjimų vaikai sumanė, jog sliekui reikia namelio, tik ne iš bet ko, o iš jų surinktų lapų. Surinktus lapus skaičiuodami dėjome į knygą ir palikome juos išdžiūti. Išdžiūvus lapams skubėjome gaminti sliekui namelį! Mūsų grupėje išdygus rudenėjančiam klevui, kurį ir papuošėme rinktais lapais, jame apsigyveno sliekas. Sliekas buvo ne tikras, bet kaip smagu buvo sužinoti, jog jį galime gamintis ir su juo žaisti iš įvairiausių medžiagų: susukus servetėlę, iš plaukų gumytės ar paprastos virvutės. Savo tyrinėjimus užbaigėme žiūrinėdami slieko nuotraukas per multimediją! Tiesa, dar ilgai lauke vaikai ieškojo sliekų...

41 1 2 3 6 7 5

 

--------------------

Mokytojos Jovitos STEAM veikla – Eksperimentai su medžių lapais ir jų vaisiais

Atėjus rudeniui ir krentant medžių lapams bei prinokus jų vaisiams, vaikams kyla daug klausimų: Kodėl krenta medžių lapai? Kodėl lauke darosi tamsiau? Tad su „Liepaitės“ grupės vaikučiais nutarėme išsiaiškinti – kas gi čia vyksta! Stebėjome besikeičiantį orą, kas ryt bėgome žiūrėti pro langą, kaip atrodo dangus, internete ieškojome, kokia gi šiandien temperatūra, o vaikštinėdami lauke apžiūrinėjome medžius, jų lapus, šakas, bandėme įvardinti jų skirtumus ir panašumus, ragavome liepų žiedų arbatą ir šermukšnių uogų. Visą savaitę mus lydėjo kaštonai, kankorėžiai, lapai, gilės: ir skaičiavome, ir dėliojome raides, ir piešėme. O penktadienį ieškojome atsakymo, kaip šiuos medžių lapus veikia temperatūra! Eksperimento su lapais metu išsiaiškinome, kad medžiai kvėpuoja per lapus, ir kad lapai valo orą ir išskiria deguonį. Vaikai buvo labai susidomėję, aktyviai diskutavo apie vykstančius procesus, stebėjosi, kad medžiai mums yra tokie naudingi ir būtini.

Jovita lapai 2 Jovita lapai 3 Jovita lapai 4 Jovita lapai1

 

----------------

Mokytojos Ramintos STEAM veikla ,,Cukruotos snaigės“

Nauja diena. Tiek turime papasakoti savo tėveliams... Mmm. Tas cukrus buvo toks saldus, byrėjo per mūsų rankeles. Mes, vaikai, net negalėjome pagalvoti, kad snaigės gali būti skanios. Lavinome kūrybinį mąstymą, akies – riešo koordinaciją, sensorinius pojūčius merkdami rankytes į cukrų. Mokiausi tepti klijais ir stebėjau, kaip cukrus įsigeria į klijus ir paskui išbrinksta. Ir kaip gali mums, mažiesiems, nesinorėti lauke neparagauti sniego? Sumaišiau mėlynus dažus su vandeniu ir lašinau ant išdžiūvusios snaigės. Kaip gražiai ji nusidažė mėlynai! Apsidairiau aplink ir supratau, kad vienodų snaigių nebūna ir jos visos tokios gražios. Kiekvieną dieną aš sužinau kažką naujo darželyje.

                                              Ramintoscukruotos snaigs1 Ramintoscukruotos snaigs2 Ramintoscukruotos snaigs3

 

--------------------

Mokytojos Ramintos STEAM veikla ,,Kas tą traukinį pavys?“

Nors mes ir mažyčiai, bet nuo mažų dienų laviname estetikos pojūtį ir meninius sugebėjimus. Spalvinimas dažais ant netradicinių priemonių tarsi meditacinė mūsų išraiška. Nuo kūrybos iki inžinerinio mąstymo skiria visai nedaug... Mes, 2-3 metų „Pušaitės" vaikai, bandėme sudėlioti vagonus eilės tvarka, juos pritvirtinti vienas prie kito siūlu panašaus ilgio. Lavinome smulkiąją motoriką prakišdami siūlą pro vagono skylutę. Atidžiai, sukaupę dėmesį stebėjome, kaip traukinuko ratai darda. O, kad būtų smagiau stebėti ir klausytis dardėjimo, įdėjome moliūgus, kurie šokčiojo į orą, važiuojant nuo kalnelio. Čia darželyje mokomės panaudoti ne tik lapą popieriaus ir pieštukus, bet ir netradicines priemones: kartonines siuntinių dėžutes, butelių kamščius, siūlus ir kt.

                                                   Ramintostraukinys1  Ramintostraukinys2

 

--------------------

Mokytojos Simonos kūrybinė STEAM veikla - „Statome namus nykštukams“

Žibintų laikotarpis, tai bendrystės metas, kai jaučiame artėjant žiemą. Prasideda tamsos metas, aplink viskas nutyla, nurimsta. Šiuo laikotarpiu prisimename, kaip svarbu daryti gerus darbus artimiems žmonėms, draugams, aplinkiniams. Gerą norime daryti ne tik žmonėms, bet ir darželyje besilankantiems nykštukams. Todėl visi „Ąžuoliuko“ grupės vaikai žibintų laikotarpiu tyrinėję nykštukų gyvenimo būdą ir namelius patys statė jiems miestą iš grupėje turimų priemonių. Vaikams buvo suteikta laisvė statyti namus iš grupėje turimų konstruktorių. Sprendžiant tarpusavyje iškilusius iššūkius, vaikai statė sienas, stogus, aiškinosi kaip taisyklingai išgauti langų ir durų formas. Konstruojant stogus naudojo ne vienos rūšies konstruktoriaus, taip išgaudami mišrų detalių derinį. Nykštukų miestui papildyti sukonstruoti augalai, baseinai bei galima infrastruktūra. Šis bendras kūrybinis darbas, tai puikus būdas išreikšti vaikams savo sugebėjimus inžinerijos ir architektūros srityse.

SIMONA1 SIMONA3  SIMONA4 SIMONA2

 

---------------------------

Mokytojos Linos STEAM veikla - ŠEŠĖLIŲ TEATRAS

Pilkas ir niūrus ruduo, žemę apgaubusi tamsa, paskatino „Berželio" grupės vaikus vis dažniau pagalvoti apie tai, kas skleidžia šviesą. Tyrinėjant šviesos prietaisus kilo idėja pasigaminti šešėlių teatrą. Šios veiklos metu vaikai eksperimentavo su netradicinėmis priemonėmis, tai yra lempomis, žibintuvėliais, kepimo popieriumi. Visi kartu ieškojo sprendimų, o padedami mokytojos sukonstravo šešėlių teatro ekraną ir lėles. Pasigaminę lėles, vaikai tapo šešėlių teatro aktoriais ir pagal Salomėjos Burneikaitės pasaką „Gužutis ir gervė" suvaidino šešėlių spektaklį. Šios veiklos metu vaikai ne tik konstravo, projektavo, plėtojo erdvės suvokimą, bet ir mokėsi bendradarbiauti tarpusavyje, lavino kūrybiškumą.

Lina1  Lina2  Lina3

-----------------------

Mokytojos Gabrielės STEAM veikla – MES INŽINIERIAI

STEAM – integruotas ugdymas, kuris skatina vaikus tyrinėti, ugdo norą kūrybiškai praleisti laiką. Vaikai mėgsta išreikšti savo kūrybą įvairiausiomis priemonėmis, bet būtent šiai veiklai vaikai pasirinko geriausia smulkiosios motorikos lavinimo priemonę – plastiliną! Pasitelkiant plastiliną ir medinius pagaliukus vaikai statė namus, lavino smulkiąją motoriką, gerino rankų ir akių koordinaciją bei patyrė daug neišpasakytų emocijų kūrybinio darbo metu. Į veiklą įtraukėme skaičiavimą – juk vaikams taip smagu pažinti skaičius! Vaikai skaičiavo pagaliukus, diskutavo kiek dar jiems jų prireiks norint pasatyti savo svajonių namą. Veiklos pabaigoje, vaikai pasitelkdami fantaziją, darbelius papuošė.

GABRIELE1  GABRIELE2 GABRIELE3 GABRIELE4

 

------------------------

Mokytojos Adrijos STEAM eksperimentinė veikla „Bakteriukas"

Ruduo - metas, kuomet vis dažniau vaikai pradeda sirgti peršalimo ligomis, kalbame apie judrumo, daržovių ir vaisių naudą organizmui. Kasdien su vaikais prisimename higienos taisykles: kosėjimo etiketą, rankų plovimo būtinybę ir svarbą. Siekiant stiprinti vaikų kasdieninio gyvenimo įgūdžius, įgyvendinome veiklą - eksperimentą "Bakteriukas". Mums reikėjo: vandens, maltų juodųjų pipirų, skysto rankų muilo ir ausų krapštuko. Į indelį pylėme vandens ir užbarstėme maltų juodųjų pipirų. Vaikai su ausų krapštuku lietė kitame indelyje esantį skystą muilą ir tuomet tą ausų krapštuką dėjo į vandenį su pipirais. Pipirai bėga krašto link, nes bijo muilo. Vaikai liko sužavėti muilo nauda ir poveikiu, pamačius kaip „mikrobai" bėga nuo švaraus pirštuko. Eksperimentą užbaigėme kalbėdami su vaikais: Kas nutiko? Kodėl yra svarbu plauti rankas? Ir kas atsitinka kai jų neplauname? Ši veikla ne tik informatyvi, bet ir įtraukianti, suteikianti gerų emocijų.

ADRIJA2 ADRIJA3 ADRIJA4 ADRIJA1

 

------------------------

Mokytojos Indrės ir „Pušaitės“ grupės STEAM veikla ,,Kuriu pyragėlį iš netradicinių priemonių“

Jau nuo mažų dienų smulkioji motorika lavina ne tik kalbos raidą, bet drauge gerina koncentraciją, pirštų, rankų, akių koordinaciją, atmintį ir kantrybę, taip pat padeda vaikui nusiraminti. Perėjimas nuo smulkiosios motorikos prie inžinerinio mąstymo vyksta savaime. Kai vaikas sugeba nulaikyti ir atskirti detales jis savaime imasi kurti statinius. Lapkričio 6 d. Pyragų dienos proga mažieji „Pušaitės“ grupės vaikai gamino pyragus. Vaikai ne tik apžiūrėjo, lietė gamtines medžiagas, tačiau ir kūrė savo pyragus. Vaikai stebėjo, bandė suprasti, kiek papuošimų tilps ant „pyrago“, bandė atsakyti į klausimus „Kodėl krenta papuošimai juos dedant vienas ant kito?“, „Ar laikysis kankorėžis ant gilės?“. Vaikams ši veikla leido susipažinti tiek su inžinerijos pagrindais, tiek parodyti savo kūrybiškumą. Mažais žingsneliais inžinerijos link.

 Fotoindr fotoind fotoindre

 

---------------------------

Mokytojos Agnės ir „Eglaitės“ grupės STEAM veikla su kaštonais

Ruduo-puikus metas tyrinėti kaštonus, todėl ,,Eglaitės‘‘ gr. vaikai praleido ne vieną dieną žaisdami, tyrinėdami, kurdami pasitelkiant šią gamtinę medžiagą. „Krinta lapai pamažu, rudenėli, kaip gražu“ savaitės metu vaikai tyrinėdami rudens gėrybių maišelį itin susidomėjo kaštonais. Pasitelkiant kaštonus vyko matematinių gebėjimų ugdymas: vaikai veiklų metu susidomėję svėrė kaštonus ir stebėjo, kaip keičiasi skaičiai svarstyklėse bei bandė juos įvardinti. O ar žinote, jog skaičiavome ir bandėme sužinoti, kiek kaštonų reikia norint apdėlioti draugo kūną kaštonais? Tai pati vaikų sugalvota idėja, kurią jie pasiūlė ir įgyvendino. Tai bent smagumėlis, reikalaujantis kantrybės, lavinantis smulkiąją motoriką, skatinantis domėtis kūno dalių pažinimu. Veiklos su kaštonais baigėsi kuriant rudenio gėlę. Tai dažnai mūsų grupėje vykstanti veikla, kurios metu naudojame savaitės temai skirtas medžiagas kuriant mandalas. Ši veikla ne tik skatina vaikų kūrybiškumą, kviečia bendrystei kuriant kartu, tačiau ugdo ir matematinius gebėjimus!

 

                        foto1  foto4  foto5  foto3  foto2

 

------------------------------

STEAM muzikinė veikla ,,Muzikinės dirbtuvėlės“, skirta Pasaulinei Muzikos dienai

Spalio 1-oji yra Pasaulinė Muzikos diena. Šiai dienai paminėti Kauno lopšelyje-darželyje ,,Atžalėlė“ rugsėjo 26-30 dienomis vyko intensyvūs darbai – ,,Muzikinės dirbtuvėlės“, kurių tikslas buvo ugdyti vaikų kūrybiškumą, meninius gebėjimus gaminant įvairius muzikos instrumentus bei grojant jais. Skambėjo neįprasti muzikiniai garsai, nes instrumentai buvo pagaminti iš įvairiausių antrinių žaliavų bei gamtinės medžiagos. Gamybai naudojome stiklinę, metalinę, plastikinę tarą, kruopas, vienkartinius indus, sushi lazdeles, CD diskus, plastikinius kamštukus, akmenukus, kriauklytes, graikinius riešutus ir kt., iš kurių gavosi puikūs barškučiai, tamburinai, būgneliai.

Vaikai turėjo puikią galimybę kurti, eksperimentuoti, tapti kompozitoriais, muzikos atlikėjais ir netgi mažaisiais išradėjais.

20220927 110320  received 462575622488353 received 497632398595404 received 507758311171894 received 514469167171473 received 1528043147630755  20220929 105559 IMG 20220930 165515

 

                                                                                                                                          ----------------------------

Muzikinė veikla su STEAM elementais ,,Vandens muzika“, skirta Pasaulinei vandens dienai

Kovo 22-oji yra Pasaulinė vandens diena. Šiai dienai paminėti Kauno lopšelyje-darželyje ,,Atžalėlė“ kovo 21-25 dienomis skambėjo neįprasti muzikiniai garsai. Muzikinės veiklos užsiėmimų metu vyko STEAM veikla ,,Vandens muzika“, kurios tikslas buvo atskleisti vandens skleidžiamų garsų ypatumus, ugdyti vaikų kūrybiškumą bei meninius gebėjimus, taikant STEAM elementus.

                                   IMG 20220323 094311   IMG 20220323 094335  IMG 20220323 094501

-------------------------------------

Mokytojos Oksanos STEAM veikla „Gaublys“


Klevelio“ gr. priešmokyklinukai veikloje „Gaublys“ susipažino su įvairiomis pasaulio šalimis, jų vieta žemėlapyje, vėliavomis. Nepamiršome ir savo gimtojo krašto bei žinių apie jį. Atlikdami matematinius veiksmus, vaikai išsiaiškino ir sužinojo skirtingų šalių vėliavų spalvas. Jas su malonumu bandė perkelti į erdvę, tad konstravo vėliavas įvairių konstruktorių pagalba. Informacinės technologijos dar labiau padėjo pažinti Lietuvą, jos miestus bei simbolius, įžymius veikėjus, tyrinėti žemėlapį bei ieškoti informacijos. Veikla ne tik praplėtė vaikų žinias, bet ir patobulino skaičiavimo, inžinerinius bei skaitmeninių technologijų panaudojimo gebėjimus.

IMG 20220210 162043 IMG 20220210 173107 IMG 20220211 162316 IMG 20220215 122827 IMG 20220218 113330

 

 

--------------------------------------

Kauno lopšelio-darželio „Atžalėlė“ projektas „ŠILTNAMIS–EDUKACINĖ ERDVĖ VISUS METUS“ ir jo dalyviai  Peržiūrėti dokumentą